Resultaten
Bedankt voor het meedoen. Als u heel geschrokken bent, dan kun u altijd nog terug naar de typmachine ;). Maar er is goed nieuws: u bent nu veel wijzer geworden en kunt u zowel uzelf als de organisatie veel beter beschermen dan voorheen.
Bedankt voor het meedoen. Als u heel geschrokken bent, dan kun u altijd nog terug naar de typmachine ;). Maar er is goed nieuws: u bent nu veel wijzer geworden en kunt u zowel uzelf als de organisatie veel beter beschermen dan voorheen.

#1. Wat moet je doen als een collega van een andere afdeling je telefonisch om je wachtwoord vraagt, omdat zij inlogproblemen heeft?
Antwoord 2 is juist
Online of telefonisch kan iedereen zich als iemand anders voordoen: als een collega van een andere afdeling of als iemand van de Service Desk die op afstand een update op je computer moet uitvoeren.
Voorbeeld
Oplichters vinden vaak online wie waar werkt en zoeken de namen van collega’s van een andere afdeling op om namens hen te bellen. Wachtwoorden zijn persoonlijk, die mag je niet uitlenen. Verzin een nette manier van weigeren als je bang bent dat je collega boos wordt.
Tip
Onthoudt goed dat banken, verzekeraars, Belastingdienst, Servicedesken en klantenservices nooit om je wachtwoorden vragen. En als dat wel gebeurt, dan is er iets niet pluis.